-
Regulamin Sklepu Internetowego – Zasady Zakupów i Korzystania z Usług
Regulamin sklepu internetowego z dnia 04.02.2024r.
Regulamin sklepu internetowego Zoolit
określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o Prawach Konsumenta.
Spis treści
§1 Definicje
§2 Kontakt ze Sprzedawcą
§3 Wymogi techniczne
§4 Zakupy w sklepie
§5 Dostępność towaru
§6 Ceny
§7 Dostawa
§8 Płatności
§9 Realizacja zamówienia
§10 Odstąpienie od umowy
§11 Reklamacje
§12 Kupony rabatowe
§13 Program lojalnościowy
§14 Newsletter
§15 Dane osobowe
§16 Zastrzeżenia
§17 Prawa do zawartości strony www sklepu Zoolit
§18 Zmiany Ogólnych Warunków
§19 Załącznik nr 1 - wzór formularza odstąpienia od umowy
§1
Definicje
Cookies (ciasteczka) - dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na urządzeniu Użytkownika.
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – polska ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta, dzięki której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Kupon rabatowy - dokument umożliwiający odbiór rabatu przy zakupie.
Kupujący, (zamiennie) Klient– każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący Uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany.
Newsletter - nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Kupujący może otrzymywać od Sprzedawcy informacje o ofertach, promocjach, nowościach w Sklepie oraz otrzymywać dodatkowe bonusy i rabaty w ramach świadczenia usługi dostarczania Newslettera.
Program lojalnościowy - element strategii marketingowej, którego celem jest zachęcenie Klientów do regularnych zakupów lub korzystania z usług w zamian za przyznawane nagrody.
Przedsiębiorca Uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Zoolit prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://zoolit.pl/
Sprzedawca – Paweł Kochan, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zoolit Paweł Kochan, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6551987560, REGON 527344237, adres właściwy prowadzenia działalności: Skorocice 58, 28-160 Wiślica.
Umowa – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 z późn. zm.), zawierana pomiędzy Sprzedającym i Kupującym z wykorzystywaniem środków porozumiewania się na odległość, w tym za pomocą wiadomości e-mail i formularzy dostępnych na stronie https://zoolit.pl/
Ustawa o Prawach Konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, określające rodzaj i ilość zamawianych towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego Zoolit.
- Adres pocztowy: Zoolit Paweł Kochan, Skorocice 58, 28-160 Wiślica.
- Adres e-mail: sklep@zoolit.pl
- Formularz kontaktowy: https://zoolit.pl/contact
- Telefon kontaktowy: 573 918 372
- Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usługkorzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§3
Wymagania techniczne
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- urządzenia z dostępem do Internetu;
- przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz pliki Cookies.
- Do złożenia i realizacji zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto email oraz aktywny numer telefonu.
§4
Zakupy w sklepie
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt (ceny brutto).
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru i przyznane rabaty.
- Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu oraz Polityki Prywatności przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych niezbędnych do realizacji zamówienia (dane kontaktowe, adres dostawy, dane do faktury w przypadku wybrania opcji faktury przez Kupującego) przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§5
Dostępność towaru
Jeżeli dany produkt nie jest dostępny, Kupujący zostanie poinformowany o jego niedostępności niezwłocznie przed potwierdzeniem zamówienia. W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy. Dokonane płatności zostaną niezwłocznie zwrócone.
§6
Ceny
- Ceny w sklepie internetowym Zoolit są podawane w polskich złotych (PLN).
- Minimalna wartość zamówienia w sklepie internetowym Zoolit to 0,01 zł.
- Wartość produktów stanowi cenę wraz z należnym podatkiem od towarów i usług po odjęciu przyznanych zniżek oraz bez uwzględnienia kosztów dostawy.
§7
Dostawa
- Dostawa jest realizowana w dni robocze (od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). Zamówienia są zazwyczaj wysyłane w ciągu 1–3 dni roboczych w zależności od potwierdzenia płatności oraz dostępności produktów w magazynie.
- Obowiązujące koszty dostawy przedstawia poniższa tabela
Sposób dostawy |
Zamówienia poniżej 89 zł |
Zamówienia powyżej 89 zł |
![]() |
8,99 zł |
0 zł |
![]() |
13,99 zł |
0 zł |
![]() |
18,99 zł |
0 zł |
- Firmą świadczącą usługi dostawy zakupionych produktów jest Inpost Sp. z o.o. W zależności od dostępności można wybrać następujące metody dostawy przesyłki: dostawa do paczkomatu InPost lub dostawa kurierem InPost.
- Produkty zostaną dostarczone na adres podany w zamówieniu.
- W przypadku nieotrzymania zamówienia przed upływem przewidywanego terminu dostawy określonego w potwierdzeniu wysyłki należy skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedającym.
- Zamówienia mogą być dostarczane wyłącznie na terenie Polski. Nie są realizowane zamówienia i dostawy międzynarodowe.
- W przypadku wystąpienia siły wyższej czas dostawy może ulec wydłużeniu, a realizacja innych obowiązków związanych z dostawą może zostać zawieszona na czas występowania takiej siły wyższej.
- Po przygotowaniu zamówienia do wysyłki lub wysłaniu zamówienia zmiana adresu dostawy może nie być możliwa. Jeśli zamówienie jest już w dostawie u kuriera, można skontaktować się bezpośrednio z kurierem i zapytać o możliwość zmiany adresu dostawy. W przypadku nieotrzymania e-maila z powiadomieniem o przesyłce należy skontaktować się ze Sprzedającym poprzez dane kontaktowe podane w §2 niniejszego Regulaminu.
- Status zamówienia i jego szczegóły można w dowolnym momencie śledzić na stronie: https://inpost.pl/sledzenie-przesylek wpisując numer zamówienia podany.
- Wprowadzenie niepoprawnych danych dostawy może spowodować opóźnienie wysyłki zamówienia lub brak realizacji zamówienia. Należy pamiętać, że w przypadku zamówień dostarczanych na adresy firmowe kurier dostarczy je do recepcji lub punktu dostaw i poprosi o podpis osobę odpowiedzialną, co oznacza, że przewoźnik nie będzie wymagać złożenia podpisu przez osobę wymienioną w zamówieniu.
- W sytuacji gdy Kupujący będzie nieobecny w miejscu podanym jako miejsce doręczenia przesyłki w czasie, w którym kurier podejmie próbę doręczenia przesyłki, Kupujący może skontaktować się z kurierem celem umówienia nowego terminu doręczenia.
- W przypadku wybrania opcji dostawy do Paczkomatu InPost, firma kurierska określa odgórnie czas na odebranie zamówienia. Jeśli zamówienie nie zostanie odebrane w ciągu określonego przedziału czasowego, przesyłka zostanie zwrócona do Sprzedającego.
- W sytuacji stwierdzenia uszkodzenia zamawianych produktów w przypadku dostawy:
- Kurierem - należy odmówić przyjęcia przesyłki i sporządzić w obecności kuriera protokół dokumentujący wszelkie uszkodzenia lub zastrzeżenia dotyczące stanu przesyłki w momencie dostawy (wzór protokołu posiada kurier);
- do Paczkomatu InPost - najlepszym rozwiązaniem jest nierozpakowywanie takowej przesyłki i natychmiastowe złożenie reklamacji w InPost. Można to zrobić bezpośrednio przy Paczkomacie, paczka powinna zostać umieszczona w skrytce i na ekranie Paczkomatu powinien zostać wypełniony odpowiedni formularz.
Szanowni Klienci! Sytuacja opisana w pkt. 13 jest podstawą do rozpatrzenia ewentualnej reklamacji, wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy za uszkodzony w trakcie dostawy towar.
§8
Płatności
- W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
- zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- za pośrednictwem platformy płatniczej:
- Autopay;
- za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.

- W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Autopay, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 dni od złożenia zamówienia. W przeciwnym razie Sprzedawca ma prawo twierdzić, że Klient zrezygnował z dokonania zakupu i zamówienie jest anulowane. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kilkukrotnego wysyłania przypomnień drogą elektroniczną oraz telefoniczną do Konsumenta o konieczności opłacenia zamówienia, gdzie została wybrana opcja płatności z góry.
- Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§9
Realizacja zamówienia
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu tj. uzyskaniu pozytywnej autoryzacji płatności.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wysyłki zamówienia do Klienta w kilku przesyłkach, szczególnie w sytuacji gdy:
- waga zamówienia przekracza maksymalną dopuszczalną wagę przesyłki wynoszącą 25 kg;
- zamówienie ze względu na zbyt duże gabaryty nie spełnia wymagań co do maksymalnych dopuszczalnych gabarytów przesyłek kurierskich i nie może być zrealizowane ze pomocą jednej przesyłki;
- braki magazynowe powstałe w momencie realizacji zamówienia mogą znacząco opóźnić realizację pozostałej części zamówienia dokonanego przez Klienta;
- produkty są zamawiane pod indywidualne, specjalne zamówienie Klienta.
- W przypadku wysyłki kilku paczek w ramach jednego zamówienia dokonanego przez Klienta, koszt drugiej i każdej kolejnej przesyłki ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca poinformuje Klienta o realizacji zamówienia w kilku przesyłkach poprzez adres email i/lub telefon kontaktowy podany podczas składania zamówienia.
§10
Odstąpienie od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
- Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
- Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, korzystając z danych kontaktowych podanych w §2 Regulaminu (na przykład poprzez pismo wysłane drogą pocztową, pocztą elektroniczną lub poprzez formularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://zoolit.pl/contact).
- Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący prześle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Kupujący korzystający z prawa do odstąpienia od umowy zobowiązuje się do odesłania nieuszkodzonego, kompletnego, czystego, nieposiadającego widocznych śladów użytkowania towaru.
- Kupujący zobowiązuje się do odesłania towaru do Sprzedającego w sposób umożliwiający jego bezpieczny transport tj. odpowiednio zapakowany i zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami w czasie transportu.
Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
- Zwrot towaru przyjmowany jest na adres: Skorocice 58, 28-160 Wiślica niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 7 dni od dnia poinformowania Sprzedającego o chęci odstąpienia od umowy.
- Kupujący ponosi bezpośrednie i pośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
- W ramach odstąpienia od umowy przez Kupującego, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odebrania, pomniejszenia lub konieczności zwrotu przez Kupującego dodatkowych korzyści jakie nabył w związku z zawartą umową tj. zysków związanych z programem lojalnościowym, promocji i zniżek oraz dodatkowych towarów, które zostały przekazane w ramach zawartej umowy, a które nie są przedmiotem standardowej transakcji między Sprzedawcą a Kupującym.
Wyjątki od prawa od odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w §10 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego Uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§11
Reklamacje
Postanowienia ogólne
- Sprzedawca ponosi wobec Kupującego Uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Składanie reklamacji produktów możliwe jest poprzez wysłanie formularza na adres lub e-mail wskazany w §2 Regulaminu lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
W momencie, gdy przesyłka dostarczona do Kupującego ma oznaki naruszenia (wgniecenia, otarcia itp.), Kupujący ma prawo żądać jej otwarcia w obecności kuriera jeszcze przed pokwitowaniem odbioru. Tego typu sytuacje mogą okazać się kluczowe w momencie rozpatrywania zgłoszonej reklamacji.
Kupujący Uprzywilejowani
I Towary
- W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący Uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Na podstawie przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący Uprzywilejowany może żądać:
- wymiany towaru;
- naprawy towaru.
- Dodatkowo, Kupujący Uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny;
- odstąpieniu od umowy w sytuacji, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Uprzywilejowanego.
- W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący Uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego Uprzywilejowanego towar na swój koszt.
- Kupujący Uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący Uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres Skorocice 58, 28-160 Wiślica. Sprzedawca zwraca Kupującemu Uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu Uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego Uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
II Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z: pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/ internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia: mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/ pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
- Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Kupujący inni niż Kupujący Uprzywilejowani
- W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący Uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie Cywilnym rękojmi.
- Wobec Kupującego innego niż Kupujący Uprzywilejowany Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.
- Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca Uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
- Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący Uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
- żądać wymiany towaru na wolny od wad;
- żądać usunięcia wady.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący Uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres Skorocice 58, 28-160 Wiślica.
§12
Kupony rabatowe
- Wykorzystanie kuponów rabatowych online regulują warunki wykorzystania kuponów, na przykład: ilość dokonanych zamówień, minimalna wartość zamówienia, okres ważności kuponu. Wymienione warunki będą dostępne wraz z wydaniem kuponu rabatowego.
- Dokonując zamówienia, można skorzystać jednocześnie tylko z jednego kuponu.
- Kupon nie może być łączony z innymi zniżkami.
- Kupon nie może być wypłacony w gotówce, ani też wykorzystany w ramach potrącenia z płatnościami gotówkowymi, ani cenami już dokonanych zamówień.
- Odsprzedaż kuponu nie jest możliwa.
- W przypadku zwrotu produktów, wartość kuponu rabatowego zostanie potrącona z kwotą należnego zwrotu.
§13
Program lojalnościowy
Warunki Ogólne
- Uczestnikiem Programu Lojalnościowego jest każda osoba, która:
- zarejestrowała w Sklepie konto Klienta zgodnie z regulaminem Sklepu;
- zaakceptowała treść Regulaminu Sklepu.
- Kupujący w związku ze składaniem zamówień na towary za pośrednictwem Sklepu otrzymuje od Sprzedawcy punkty - naliczane według poniższych zasad:
- punkty przyznawane są począwszy od momentu przystąpienia do Programu Lojalnościowego i dokonania przez Kupującego dowolnego zakupu towarów lub usług w Sklepie;
- przy naliczaniu punktów pomija się umowy sprzedaży towarów zawarte za pośrednictwem Sklepu, które uległy następnie rozwiązaniu, w szczególności na skutek skorzystania przez Kupującego z konsumenckiego prawa odstąpienia (o ile prawo to Kupującemu przysługuje - zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta);
- Kupujący otrzymuje punkty od każdej umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem witryny Sklepu, z wykorzystaniem konta w Sklepie - w wysokości zależnej od wartości towarów lub usług;
- zamówienia, które nie skutkują naliczaniem punktów, to zamówienia za pośrednictwem witryny Sklepu, ale bez uprzedniego zalogowania do konta w Sklepie;
- wydanie niepełnej złotówki nie skutkuje przyznaniem żadnych punktów;
- punkty przyznawane są automatycznie po odbiorze zamówienia przez Kupującego, pod warunkiem że umowa ta nie zostanie wcześniej rozwiązana, w szczególności na skutek skorzystania z konsumenckiego prawa odstąpienia;
- w przypadku ustalenia, że punkty przyznane zostały nienależnie, w szczególności tytułem umów sprzedaży, które uległy następnie rozwiązaniu - Sprzedawca ma prawo odebrać Kupującemu naliczone wcześniej punkty;
- Sprzedawca może organizować dodatkowe promocje polegające na przyznawaniu Kupującym dodatkowych punktów na zasadach korzystniejszych niż opisane w punktach powyżej.
Wymiana punktów
- Kupujący ma prawo do dokonania zamiany punktów uzyskanych w Programie na wybrane produkty;
- wymiana punktów na rabat może zostać dokonana poprzez zaznaczenie stosownej opcji w koncie Klienta w Sklepie;
- Sprzedawca przyzna Kupującemu 2 (słownie: dwa) punkty za każde wydane 1,00 zł (słownie: jeden złoty 00/). Każde zebrane (słownie: sto) punktów ma wartość 1,00 zł (słownie: jeden złoty), które może przeznaczyć na wybrane produkty;
- punkty przypisywane są do konta Kupującego w Sklepie. Punkty są niezbywalne;
- Kupujący może wykorzystać punkty poprzez wymianę ich na produkt w procesie zamawiania towarów lub usług za pośrednictwem Sklepu;
- minimalną wartością, jaką musi zapłacić Kupujący za zamówienie, pomijając wykorzystanie punktów lojalnościowych jest 1 zł (słownie: jeden złoty) za każdy produkt dodany do koszyka;
- system automatycznie wyświetla informację, jaką maksymalną ilość punktów może wykorzystać Kupujący w danym zamówieniu. Podanie przez Kupującego większej ilości niż jest to możliwe, skutkuje automatycznym przeliczeniem przez system i wpisanie najwyższej możliwej wartości;
- zgromadzoną ilość punktów możliwą do wykorzystania można zobaczyć po zalogowaniu się na konto;
- w przypadku, gdy Kupujący zdecyduje się na odstąpienie od umowy sprzedaży towaru lub usługi, w odniesieniu do której wykorzystał punkty z powołaniem na konsumenckie prawo odstąpienia - punkty nie będą mu zwracane;
- Kupujący jest uprawniony do wykorzystania przyznanych mu punktów na wymianę ich na produkt dostępny w ramach Katalogu zamieszczonego w Sklepie Internetowym;
- Kupujący ponosi koszty dostawy produktu dostępnego w sklepie internetowym mimo wykorzystania w zamówieniu punktów lojalnościowych;
- zgromadzone środki nie mogą zostać wypłacone Klientowi.
§14
Newsletter
- Kupujący może skorzystać z usługi Newsletter. Jest to opcja dobrowolna, która nie wpływa w żaden sposób na realizację złożonych zamówień.
- Dla skorzystania z usługi Newsletter jest wymagane spełnienie wymogów technicznych o których mowa w §3 Regulaminu.
- Wiadomości e-mail wysyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w momencie zapisywania się do Newslettera.
- Kupujący, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu na stronie Sklepu swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera lub podczas zakładania konta zaznaczy opcję zapisania się do usługi Newslettera.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do wyświetlania wyskakujących okienek pop-uop zachęcających do zapisania się do Newslettera.
- Kupujący może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail Sprzedawcy sklep@zoolit.pl lub poprzez formularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://zoolit.pl/contact.
- Wypisanie się z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§15
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce Prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest: umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwia zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- usunięcia swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z §2 Regulaminu.
- W przypadku, gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§16
Zastrzeżenia
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego.
- Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym Uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§17
Prawa do zawartości strony www sklepu Zoolit
- Wszelkie prawa do zawartości umieszczonej na stronie https://zoolit.pl/, w szczególności prawa do znaków towarowych i majątkowe prawa autorskie do treści stanowiących utwory, należą do nas lub naszych Partnerów.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania praw i niekorzystania z zawartości strony www sklepu internetowego Zoolit w jakimkolwiek zakresie poza korzystaniem związanym z wizytą w sklepie internetowym Zoolit. W szczególności reprodukcja, korzystanie, rozpowszechnianie lub publikacja tej zawartości jest niedopuszczalna bez uprzedniej, wyraźnej zgody, udzielonej przez Sprzedającego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§18
Zmiany Ogólnych Warunków
Sklep internetowy Zoolit zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Ogólnych Warunkach lub wydanie nowych Ogólnych Warunków w następujących przypadkach:
- zmiana przepisów prawa.
- zmiana warunków technicznych funkcjonowania sklepu internetowego.
- zmiana warunków lub cen świadczonych przez osoby trzecie na rzecz sklepu Zoolit, niezbędnych do działania sklepu internetowego.
- zmiana w zakresie oferty produktów sklepu internetowego.
§19
Załącznik nr 1 - wzór formularza odstąpienia od umowy
Poniżej znajduje się link do formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać.
Wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny pod linkiem: